4 juli | Sietske Zantema en Marilyn Monster

Zwarte gaten spreken enorm tot de verbeelding. Op maandag 10 juni hebben de leerlingen van de sterrenkundeclubs van Athena en Socrates de tentoonstelling ‘Dichter bij het Zwarte Gat’ in Museum Boerhaave bezocht.

In de tentoonstelling is niet alleen heel veel interessante informatie over zwarte gaten te vinden, maar zijn ook door zwarte gaten geïnspireerde kunstwerken te zien. Zo waren er prenten van Escher en een jurk uit de ‘Black Hole’-collectie van Victor & Rolf.

Ook was er van alles te doen. De leerlingen vonden het een geslaagd bezoek - en wij ook! In de foto’s kun je een sfeerimpressie zien. De tentoonstelling is nog tot 5 januari 2025 te bezoeken.